Lagerfeld

Är du man nog för denna?

Recension av Lagerfeld Classic for Men Edt

Lagerfeld Classic for Men, denna Eau de Toilette är en VARM maskulin doft som kräver sin man för att komma till rätt. Tunga tränoter, med kryddiga örter och som avslutning tonkabönor. Doften är underbar vid applikation men kroppsvärmen gör att doften efter en stund känns mer besvärande, den tar över personligheten och lever sitt eget liv.

Kan tänka mig att den passar en äldre man, som sitter i ett styrelserum och vill inte bara utstråla pondus utan även signalera med en auktoritär doft sitt revir. Ingen lär betvivla den mannens pondus, tro mig!

recension herrparfym

TOPPNOT
Aldehyder, bergamott, muskot och apelsin

MELLANNOT
Cederträ, jasmin, iris, patchouli, ros, sandelträ och tobak

BASNOT
Amber, mysk, ek, tonkaböna och vanilj

testpilot anders

2 replies »

  1. Jag tycker om den här parfymen men inte övriga Lagerfeldt. Är doftallergiker och Classic är den jag tål bäst när jag känner doft från andra bärare än mig själv. Dofter som av Boss serier får mig att må jättedåligt och svårt att andas. Det absolut värsta doft jag kan tänka mig är Opium vilken jag tycker påminner om svett och dålig hygien. Vi doftallergiker kan känna dofter många, många gånger starkare än vad icke doftallergiker gör. Dofter från Brittney Spears är mycket förförande och får mig att stanna upp. Ha en bra dag alla läsare.

  2. Jag tycker den är förfärlig. Den var populär i början av 80-talet men i tetrospektiv förstår jag inte hur man kunde gå utanför med den. Doften är förfärlig – påminner om intorkat urin – och det är inget skämt eller någon överdrift. Sötman i kombination med de alldeles speciella kryddorna gör att det faktiskt luktar som om man kissat på sig! tar inte ens på mig den med en pistol mot pannan.

Kommentera

