betyg 4

”Perfekt för den stressade mannen..”

Recension av Cicamed Collagen Boost Mask

Jag har provat ett antal ansiktsmasker men upplever ofta att det kräver planering och tar tid så det är svårt att få in det i den vardagliga rutinen. Men nu kommer Cicamed med vad jag tror kan vara en lösning, Collagen Boost Mask, som jag fått testa.

Denna mask skall vara både uppstramande för anti-age effekt och närande för huden på flera sätt. På innehållsförteckningen hittas lactic acid, alpha lipoic acid, hyllaron syra, Q10, vitamin E och druvkärneextrakt. Doften kommer från citrusfruktoljor som även ska pigga upp huden.

recension ansiktsmask

Det är när jag läser instruktionerna jag blir glad, ”Applicera rikligt på rengjord hud i ansiktet och på halsen. Vänta i 5 minuter. Skölj inte av, utan torka bort eventuellt överskott”. Den här masken kräver ju ingen planering utan används ungefär två gånger i veckan efter rengöring och sedan är man klar, perfekt för den stressade mannen.

Flaskan har en pump så det är enkelt att få ut innehållet, de första gångerna får man prova sig fram till rätt mängd, men jag har tagit rikligt helt enligt instruktionen. Masken har en behaglig citrusdoft och en ganska rinnande konsistens som gör det enkelt att applicera. Efter ett par minuter har masken torkat in och du kan fortsätta direkt med fuktighetskräm som nu när solen äntligen är här givetvis ska innehålla solskydd.

Efter en månad så märker jag att de dagar jag använder produkten har jag en mjukare hud men om denna är långvarig är för tidigt att säga dock är denna produkt perfekt för dig som vill utöka din hudvård enkelt och det till ett bra pris. Den får en stark fyra trots att den inte är viktigast för din hudvårdsrutin men tillräcklig.

Kommentera

