betyg 5

måste-ha!

Recension av Peter Thomas Roth Un-Wrinkle Peel Pads

Har testat en intressant produkt från PTR, Un-Wrinkle Peel Pads. Består av aha-syror och aminosyror, som klargör, peelar, stramar upp, minskar porer, reducerar små linjer och rättar till ojämn hudton. Med andra ord den lovar en hel del…så det var bara att testa och se om allt eller bara delar stämmer.

Fördelen med produkten är att det är färdigindränkta pads, som du bara för lätt över huden, inte runt ögonen och låter verka max 3 minuter innan du sköljer av med ljummet vatten. Därefter smörj med lämplig dag/nattkräm. Kan det bli enklare? Lite olika antal applikationer beroende på vad du har för hudtyp, men bra information finns på burken.

Måste berömma PTR för en bra och lättanvänd produkt, huden känns len och uppfriskad efter var applikation, lite stickningar kommer efter de första användningarna, men sen har huden vant sig. Ojämn hudton som jag haft på ena kinden har i stort försvunnit, små tunna rynkor/linjer har blivit mindre framträdande.

Ett stort plus är att padsen är rejält fuktiga, trots att burken öppnats minst två gånger dagligen under en månad.

Min rekommendation blir att detta är perfekt om man inte vill skrubba med en kräm, effekten blir snarlik den du får på salong och den sitter i längre.

Jag ger Peter Thomas Roth Un-Wrinkle Peel Pads full pott, dvs 5+. För användarvänlighet, bra förpackning och kanoneffekt. Detta är en måste-ha produkt i var mans groomingkit!

bäst i test

testpilot anders

1 reply »

  1. Jag har ojämn hudton, stora porer och smårynkor vid min panna.
    Men jag är 16 år gammal. Tror du att jag är för ung för att använda den?

Kommentera

