betyg 3

Bra resultat för liten peng!

Recension av Bulldog Sensitive Shave Cream

En rakkräm för känslig hud med eteriska oljor, aloe vera, jojoba, solrosolja och sheasmör till ett budget pris är mitt senaste testobjekt. Bulldog Natural Grooming kom till Sverige för några år sedan och har sedan tidigare en rakgel i sitt sortiment som jag inte hunnit testa ännu.

Jag har en ganska grov och hård skäggväxt vilket gör att förberedelser och bra rakprodukter är ett måste om jag vill undvika skador, jag använder just nu en vass hyvel från Feather (se tidigare test) och använder alltid rakkräm ej gel!

recension rakkräm för känslig hud

Det första som jag reagerar på är doften, den är obestämbar och känns syntetisk vilket är märkligt med en produkt från detta märke. Doften är inte obehaglig men jag gillar den inte, som tur är försvinner den efter rakning. Krämen är något för rinnig i min smak men jag vet att vissa föredrar detta då de blir lättare att se var man rakar sig. Det är ingen ide att använda rakborste med denna kräm utan det räcker att smörja in skägget med händerna, då den är i tunnaste laget går det åt ganska mycket men i den här prisklassen gör det inte så mycket.

Jag låter alltid rakprodukter sitta en en stund för att verka och här hade ju lite godare doft varit att föredra. Men själva rakningen är helt ok och jag får ett bra rent och lent ansikte och jag känner att ordet sensitive stämmer bra in på denna produkt.

Lite tjockare konsistens och trevligare doft hade höjt betyget för Bulldog Sensitive Shave Cream men bra rakresultat för liten peng blir det!

Kommentera

