betyg 5

Riktigt, riktigt bra

Recension av Recipe for men Clear Shaving Gel

Recipe for men…

Detta märke konfunderar mig. Det är svenskt – och det är nog problemet. Missförstå mig rätt – jag har inget problem med att det är just svenskt – men det faktum att det är svenskt innebär ett svenskt DNA. En lagomhet, en sossighet, om jag får vara så tydlig. Oavsett om du är sosse eller ej så innebär det i just detta fall något negativt.

Jag köper kvalitet. Jag köper lyx, löften, glamour och sex. Det är nog det jag egentligen köper. Jag köper inte lagom. Jag köper inte folklighet. Jag vill inte betala för att vara som min granne. Jag vill vara bättre. Det är det jag egentligen köper. Jag vill vara snyggare, sexigare, mer framgångsrik. Och personligen vill jag vara lite mer egensinnig – eller excentrisk, om du hellre vill använda den termen.

Och precis där har jag mitt problem med Recipe for men. Från start har de varit lite tråkiga. De har velat vara den svenska killen till lags. Lite grabbiga. Lite vanliga. Lite billiga. Inte sticka ut. Rena. Enkla. Lättillgängliga. Och det är synd.

För de är ju så mycket mer. De är kvalitet. I sina bästa stunder riktigt välgjort och genomarbetat. Och dessbättre för dig så är de ju faktiskt billiga.

Jag har provat Recipe for men Clear Shaving Gel.

Låt mig konstatera att det fortfarande finns ”room for improvement”. Men det här är mycket nära facit. Jag har använt nästan allt på marknaden. Biotherm, Clarins, Gillette, The Art of Shaving, Clinique, Decleor osv. Gel, Foam, Soap, Creme. Med och utan borste. Rakhyvlar från Gillette, med och utan motor. Safety razors från Tyskland och Japan. Rakblad från tre världsdelar.  Ja jag tror mig ha gjort alla försök man kan, utom rakkniv.

Till slut går jag alltid tillbaka till Decleor. It’s as good as it gets.

Men inte denna gång.

recension rakgel

Recipe for men har skapat en transparent gel. Att den är transparent ger fördelen att du ser precis vad du håller på med. I ärlighetens namn ska konstateras att det också är en nackdel. Du ser vartenda skäggstrå. Men du ser inte gelén, dvs. du ser inte var gränsen mellan rakat / orakat går om du inte fått med dig precis allt. Ja, nu snackar vi finlir. Men levererar man en nästintill perfekt produkt så får man skärskåda detaljerna.

Gelén är sprängfylld med fukt i form av aloe vera – som är extremt potent i att återfukta – kombinerat med hyaloronsyra som också bidrar med fukt och får huden att binda fukt. Produkten har också en stark portion mint som kyler huden.

Resultatet är fantastiskt bra. Riktigt, riktigt bra. Om du någonsin haft problem med små skärsår eller ojämnheter så kommer du märka stor skillnad. Du kommer märka att huden tycker om den här produkten. Du kommer märka att problemen minskar.

Priset är larvigt lågt. Alldeles oavsett om du brukar betala mycket mer eller halva priset mot detta så är den värd varenda krona. Den är riktigt dryg och levererar länge nog för att konkurrera med vad som helst på marknaden. Men denna produkt har en kvalitet som slår allt jag provat. För 129 kronor är den ett kap.

Och tack och LOV så har någon på Recipe for men designat en snygg förpackning! Sedan en tid tillbaka producerar de förpackningar som är en schysst kombination av klassiskt apotek, tysk industridesign och svensk minimalism. Det ger faktiskt en gnutta internationell glamour. Fortsätt så!

..och designa om den där hemska deon som alla gillar.

Så kanske jag köper den också.

bäst i test

Kommentera

