betyg 4

So far, so good!!

Recension av Peter Thomas Roth De Spot Skin Brightening Corrector

Nu har jag testat en för mig helt ny grej, nämligen en produkt som ska funka på olika typer av missfärgningar i ansiktet, exempelvis pigmenteringar och åldersfläckar.

Själv har jag som 45-åring börjat se en del pigmentförändringar i mitt ansikte och särskilt en fläck (som mest sannolikt är en så kallad åldersfläck) har länge stört mig, då den är placerad under ena ögat strax ovanför kinden och således ganska framträdande. Med andra ord ett lovligt byte för den här produkten att anfalla.

Det exklusiva märket Peter Thomas Roth’s egen De Spot Skin Brightening Corrector är ett serum som ska punktbehandla estetiskt vanprydande pigmentfläckar och det ska appliceras morgon och kväll efter det att man tvättat ansiktet och klappat det torrt. Det ska alltså läggas direkt på huden före alla andra produkter. Först efter det att serumet punktbehandlat stället på ansiktet så avslutar man med en lämplig återfuktare.

recension pigmentfläckar och acneärr

Tillverkaren poängterar att serumet ska börja ge synliga resultat efter efter cirka två veckor och ge en dramatisk effekt efter två månader. Nu har jag provat det i tre veckors tid och jag måste säga att den embarmliga åldersfläcken faktiskt har bleknat betydligt! I det tillstånd den är nu tror jag knappast man hade alls lagt märke till den om man inte redan visste att om den. Från att ha varit rosa-ljusbrun har den blivit alltmer normalt hudfärgad och det ser också ut som om dess storlek reducerats (även om jag inte vågar svära på det). För min del tyckte jag att jag såg en förändring redan efter en vecka eller några dagar.

-Det ska bli mycket intressant att se hur resultatet blir efter ytterligare en månads användning två gånger per dag (om produkten räcker så länge), men fortsätter det i den här takten så är jag ett ”anti-age problem” mindre!

Eftersom produkten inte är direkt billig (745 kronor och flaskan är mycket liten) så rekommenderas att man inte överdoserar. Det behövs heller inte, meningen är att man bara ska punktbehandla precis den fläck eller det område som utgör problemet och effekten blir knappast heller bättre av ett tjockare lager.

Ett extra plus är att serumet inte ska innehålla några irriterande ingredienser och mitt annars ganska känsliga ansikte har heller inte reagerat negativt under tid jag använt det. En del anti-ageprodukter kan ju annars vara starka saker, som de med känslig hud ska vara lite försiktiga med. Så en stjärna i kanten för det!

Efter tre veckors användning ger jag således Peter Thomas Roth De Spot Skin Brightening Corrector mycket högt betyg för dess verkningsgrad och dess snällhet mot huden – den verkar i alla fall funka för mig. Hade den haft ett mer rimligt pris hade den fått högsta betyg.

TestPilot Glenn, 47 år

Kommentera

