American Crew

Den här gillar jag!

Recension av American Crew Post-shave Cooling Lotion

Det här en utomordentligt prisvärd after shave/moisturizer. Den är väl primärt tänkt att användas som en A/S men det är egentligen som fuktighetskräm den glänser. Visst, tea tree lugnar och mentholen kyler skönt. Men den är varken bättre eller sämre än de flesta after shaves jag testat (möjligen lite lite bättre). Men som moisturizer får den min hud att lysa upp och den ser till att talgproduktionen hålls på ett minimum. Känslan som infinner sig efter applicering är ren och fräsch. Zinken (och fettsyror?) gör att det känns som en ”matt kräm” helt utan någon torr känsla. Dock bör man inte använda enbart den här krämen under den kalla delen av året utan varva och komplettera med något mer återfuktande.

recension after shave balm 

Både doften och konsistensen är ganska annorlunda jämfört med andra krämer. Den påminner, av nån anledning, om tigerbalsam eller liniment, lite mintigt också (det är förmodligen fel på mig och mitt luktminne). Det är inte en oangenäm doft, bara lite annorlunda och som tur är så försvinner den ganska snabbt för att lämna plats för din parfym. Konsistensen påminner lite om ett lättflytande klister, också mest annorlunda än obekvämt. Det är endast vid applicering man kommer att känna av den så det spelar egentligen ingen roll.

Ett litet extra plus för att man fattat grejen med att “gänganordningen” på de här standard-plastlocken lätt kan gå sönder (vi killar är lite klumpiga). De har därför använt en konstruktion som håller mycket bättre.

Jag har alltid tyckt att American Crew gör grymt bra produkter för håret men var väl inte helt säker på hur deras hudvårdsprodukter skulle vara. Efter att ha testat Post-shave Cooling Lotion kan jag inte annat än hoppas att American Crew kommer bredda sitt sortiment ytterligare så att de får ett förstaklassigt sortiment även inom manlig hudvård.

Kommentera

