betyg 3

Lukta som en grapefrukt och bli piggare?

Recension av Recipe for men Ultra Clean Shower Gel

Duschgelen Recipe for men Ultra Clean Shower Gel ska med guarana och grapefrukt motverka morgontrötthet. Det låter ju väldigt lovande för morgonduschen!

De har utökat sitt breda sortiment med en duschgel. Som vanligt är det en tub, denna vit med röd text. Precis som det ska vara när det gäller Recipe for men. Gelen innehåller bland annat guarana och grape som är energigivande och uppiggande och aloe vera som ska fixa en mjuk och smidig hud.

recension showergel

Den löddrar riktigt bra och doftar fräsch citrus. Jag tycker tvärtemot föregående testare att doften sitter i huden långt in på dagen. Däremot är jag lite delad till om doften är fräsch fräsch eller ‘lite billigt fräsch’. Stundtals påminner doften lite om enkel handtvål. Jag tror att det är när jag tagit lite för mycket och doften blir för stark.

Huden känns len efter duschen men jag upplever däremot inte den där uppiggande känslan. Den snuvade dem mig på! Jag som förväntade mig att gå ur duschen med ett brett leende och en Duracell-kanins energi.. Attans!

Recipe for men Ultra Clean Shower Gel är sammanfattningsvis en bra produkt att fylla ut sin samling med. Priset är helt okej och den är dryg så den varar ett tag. Betyget blir 3+

1 reply »

  1. Jo, nog är vi oeniga om doftens varaktighet. 🙂 Jag vidhåller att den är extremt mild – min upplevelse var att den försvann så snart du använt handduken och att det bara var i själva duschögonblicket den var framträdande trots att jag tog rejält, och det vidhåller jag med bestämdhet. Hur man kan få den ”för stark” förstår jag definitivt inte.

    Å andra sidan tycker jag det är högst ovanligt att doften från en duschtvål sitter i någon längre tid, men den här var rekordkort, och det är synd för jag gillar verkligen doften. Tycker nog inte den kändes ”billigt fräsch”, jag uppfattade den som mycket frisk. Så den hade jag gärna velat ha mer av.

    Sedan tror jag inte någon duschtvål egentligen kan ”göra dig piggare”.

Kommentera

