betyg 5

Ambrosia för hyn

Recension av Peter Thomas Roth Clinical Peel & Reveal

Peeling, exfoliering och hudpolish. Men det är ju tre önskningar i en, det går väl inte? Jodå, lösningen heter Peter Thomas Roth Clinical Peel & Reveal, en enastående produkt som verkar på tre olika sätt. Den peelar med alpha hydroxsyra (AHA), exfolierar med pumpaenzym och polerar med aluminiumoxid.

Det första som slår mig när jag skruvar av den gyllene korken i hårdplast är doften. En förförisk doft av något som närmast kan liknas vid Chai Latte och pepparkakor sköljer över mig och jag måste säga att detta var en riktigt oväntad men trevlig överraskning. Den här typen av produkt brukar ju i det närmsta vara doftfri eller lukta lite lätt kemiskt och mer än en gång har jag kommit på mig själv med att bara stå och lukta på innehållet.
Jag har tidigare använt produkter från Zirh, Murad och Lumene och visst är det en markant skillnad. Clinical Peel & Reveal är en betydligt mjukare peeling. Konsistensen är en behaglig småkornig kräm som är lätt att dosera. Med mjuka rörelser masseras ett tunt lager på rengjord hy. Syran och enzymerna skall sedan verka i 3-7 minuter, beroende på hudens känslighet. Skölj av och upprepa en till två gånger i veckan.

recension enzympeeling

Resultatet är häpnadsväckande. Huden är synbart ljusare och ”strålar”, hudstrukturen känns också både mjukare och jämnare. Döda hudceller är ett minne blott och fina linjer och rynkor jämnas effektivt ut. Enligt produktinformationen riktar den sig främst mot personer med grå, åldrad och tilltäppt hud men jag rekommenderar gladeligen denna till alla som är beredda att investera en slant för att kunna ståta med en frisk och välmående hy under lång tid. 545 kr kostar det, vilket kan kännas mycket men produkten är väldigt dryg och använder man den en gång i veckan som jag gör räcker innehållet länge.

Groomingtips: Personligen gick jag all-in och kompletterade med Dr. Brandt Time Arrest efteråt och jag tror aldrig att min hy har mått bättre..
Effektiviteten, känslan, resultatet och doften gör att betyget bara kan bli ett, högsta möjliga!

bäst i test

Kommentera

