betyg 5

Mild tvätt när kylan kommit krypande

Recension av Recipe for men Ultra Sensitive Facial Cleanser

Recipe for men Ultra Sensitive Facial Cleanser är en ansiktstvätt för alla hudtyper men framförallt för känslig hy. Jag har en hy som är åt det lite fetare hållet. Framförallt i t-zonen. Nu under vintern när det börjar krypa neråt på termometern är det dock en annan historia. Då känns huden i ansiktet stram och torr på vissa områden.

Här tycker jag ansiktstvätten är viktig. Det är bra att ha en tvätt som inte torkar ut huden utan som är mildare och hjälper till att återfukta huden. För huden behöver mycket fukt för att inte torka ut i kylan.

recension ansiktsrengöring för känslig hud

Ultra Sensitive Facial Cleanser passar mig perfekt. Huden känns varken fet eller torr utan den hjälper till att hitta en bra balans. Doften är typisk för Recipe for men, mild och fräsch. För mig räcker det att ta en liten mängd stor som en 50-öring. Jag gör så att jag masserar in tvätten i ansiktet med lätt fuktiga händer. Det löddrar inte så mycket utan det känns mer som en kräm. Efter känns huden ren och återfuktad.

Priset är riktigt bra och tvätten varar länge. Jag tycker det är värt att testa om denna tvätten passar dig och din hudtyp. För mig gör den succé!

bäst i test

Kommentera

