betyg 4

Fly iväg till solen någon?

Recension av Peter Thomas Roth Max sheer All Day Moisture Defense Lotion

Efter en mörk och tråkig höst… behövdes lite sol, så jag och sambon tog ett plan till Fuerteventura för lite värme.  Med på resan fick jag Peter Thomas Roth Max sheer All Day Moisture Defense Lotion med SPF30 (produktnamnslängdsrekord?) och efter en vecka i solen så har jag ett resultat!

Mina tidigare erfarenheter med solskydd är att de lämnar en hinna eller tar en evighet att smörja in, så där har PTR hittat rätt för den här krämen är ganska tunn i konsistensen och sjunker in lätt i huden utan att lämna en vit hinna. Den är dryg och den smarta pumpen gör det hygeneniskt och doserar rätt mängd lätt vilket underlättar på stranden.

recension fuktighetskräm

Den första känslan är att den gör huden något blank men det lägger sig ganska snabbt. Den har en kliniskt svag doft som knappt luktar, men det gör inget, här slipper man den traditionella kokos doften som många andra solskyddsprodukter ofta har. Enligt instruktion bör man upprepa insmörjningen under dagen, vilket jag givetvis glömde, men då jag inte badade första dagen så verkar det höga solskyddet hela dagen och jag brände mig inte villet jag gjorde på axlarna där jag använde ett svagare solskydd!

Som fuktighetskräm fungerar den ok då jag ej blev torr under en dags användning, dock önskar jag att den hade gjort hyn lite mer matt. Övriga ingredienser förutom det dubbla solskyddet är vitaminerna A, C och E för skydd mot fria radikaler, Allantoin, Aloe Vera som lugnar och Gingko Biloba för extra skydd.

Resultatet efter en vecka i solen var att detta är en solkräm för ansiktet som fungerar genom att hålla huden mjuk och skyddad under dagen, dock drar ett lite högt pris ner från en femma till en fyra.

Kommentera

