betyg 3

Perfekt för mina fötter & armbågar

Recension av Recipe for men Super Smooth Body Cream

Recipe for men Super Smooth Body Cream, rätt produkt att få testa nu när luften är torrare och huden får en karaktär av sandpapper….

Så först en skön varm dusch och därefter sattes krämen på prov. Doftmässigt kan jag nog ha önskat en fräschare doft, var grapefrukten tog vägen vet jag icke, var en kvalmig doft som mer påminde om något plastigt, kanske guaranan som tog över….?? Krämen är väldigt dryg och gör huden mjuk och behaglig, men är lite svår att få in, speciellt om man ej är slätrakad på kroppen, krämen har en tendens att klibba sig fast.

Det sistnämnda är ett klart minus, för oss i farten och som kör flera träningspass i veckan, då vill jag ha en lätt applicerbar hudlotion, som snabbt tas upp av huden. Men för de efterföljande dagarna använde jag den mest till extra torra områden som hälar, armbågar och fötter….då hade jag hittat rätt område för denna kräm. Som en extra fukthöjare, ett absolut plus…gör verkligen sitt jobb…och nu är fötterna lena och mjuka, tack vare denna superkräm. Men vill man ha en bra kräm för resten av kroppen, så får jag nog rekommendera ett annat märke eller att ta fram rakapparaten och renraka, innan applicering.

recension bodylotion

Men alla är vi olika, så testa innan du/ni väljer bort, kan funka bättre för dig än den gjorde för mig!

Men krämen är perfekt att ta med på träning och resor, tuben är perfekt slänga ner i bagen, aldrig något läckage. Prismässigt, lite dyrare än ordinära krämer, men pluset är innehållet av naturliga substanser, INGA parabener eller mineraloljor. Så denna kräm bör fungera för dig med känslig hud. Hamnar i mitten segmentet, så 3+, får den av mig.

testpilot anders

Kommentera

