Dolce & Gabbana

The one for me!

Recension av Dolce & Gabbana The One For Men Edt

Jag är petig när det gäller parfymer. Jag tycker att de flesta luktar likadant utan att ha någon speciell karaktär. Jag köper bara de parfymer som jag innerligt älskar, och som ger mig en härlig känsla i kroppen. Dolce & Gabbana The One For Men är en sådan parfym.

herrparfym recension

Den spontana tanke jag hade första gången jag kom i kontakt med denna doft var hur härligt elegant den var. Jag fick genast bilden av den välvårdade, sofistikerade och karismatiska personen som kan tänkas dofta på det viset. Parfymen har en varm karaktär samtidigt som man anar lite citrus i toppnoten. Den varma basen utgörs bland annat av trä och tobak, vilket kanske bidrar till att doften känns mer manlig. Parfymen har dessutom inslag av orientaliska kryddor som ger det där extra exotiska aromen. Värt att nämna är att alla dessa noter är relativt subtila och inte särskilt påträngande som i vissa parfymer. Det finns en bra balans mellan de friska och varma noterna vilket gör att doften blir behaglig. Den blir dessutom mjukare i karaktären och upplevs mindre varm ju längre den får stå.

Jag ser Dolce & Gabbana The One For Men som en doft man främst bär på fina tillställningar. Den känns lite gentlemannamässig. Men det behöver givetvis inte betyda att du endast kan bära den på fester och liknande. Det är en tidlös doft som du kan ha på dig när som helst. The One är för mig en absolut favorit! /TestPilot Arash, 28 år

Kommentera

