betyg 5

Pour Homme – För Mig!

Recension av Versace Pour Homme Edt

När det gäller herrparfymer är jag kräsen. Mycket kräsen. Jag letar ofta med ljus och lykta efter dofter som är klassiskt maskulina (något som är svårt att hitta i dessa unisex-tider, där många herrparfymer antingen kan vara märkligt söta eller bara innehåller för mycket citrus). Och de ska också hålla i sig länge, då jag svettas mycket och verkar ha ett ph som gör att jag tappar doften efter endast några minuter.

Därför har mitt möte med Versace under sommaren nästan varit en religiös upplevelse. Jag inledde min bekantskap med märket när jag på en väns inrådan köpte Versace Man Eau Fraiche, och extasen var ett faktum! Vilken otrolig doft och som dessutom är hållbar! Klassisk maskulinitet blandad med sportig fräschör, som gör att den särskilt sommartid kommer att vara min stora favorit lång tid framöver. Dessutom är den överkomlig i pris.

recension herrparfym

När jag nu också fick chansen att prova den vanliga Versace Pour Homme, så fick jag bekräftat att Versace definitivt är märket för mig. Här har vi en maskulin, elegant herrparfym som ligger ganska nära Eau Fraiche i stil och signatur, men med mer kryddighet och tyngd, som gör att den passar utmärkt för höst- och vinterdagar och naturligtvis som den perfekta festparfymen. Bergamott, mysk och cederträ skapar den där typiskt manliga klassiska känslan, medan citronen och apelsinbladen ger friskhet och fräschör. Samtidigt finns här också egenskaper i de olika ingredienserna och dess kombinationer som adderar mystik och exklusivitet som gör att det kommer att kännas som om du bär en Rolex för 20 000 kronor.

Och återigen, en doft som är dryg och stannar kvar länge under dagen. Och det bästa av allt är att den är prisvärdig; Versaces herrparfymer är ett praktexempel på att en exklusiv herrdoft inte behöver kosta 600 kronor för 30 ml som i många andra fall. Jag kan bara applådera! Om det fanns en tiogradig betygskala skulle Versace förtjäna det, med guldstjärna i kanten.

Co-Pilot Glenn, 47 år

bäst i test

Kommentera

