betyg 3

Känsla av välbehag

Recension av Recipe for men Ultra Clean Shower Gel

Recipe for men är kanske mest kända för sina antiperspiranter, men de producerar också en lång rad andra hud- och groomingprodukter. En av dessa är duschkrämen Recipe for men Ultra Clean Shower Gel, som enligt beskrivningen innehåller guarana och grapefruktextrakt. Båda ingredienserna ska motverka morgontrötthet och vara uppiggande men ärligt talat vet jag inte om jag märkt särskilt mycket av den effekten.

Däremot ska erkännas att den känns otroligt välgörande och fräsch. Den milda grapefrukt doften ger en mycket frisk känsla. Duschtvålens bästa egenskap är emellertid den mjukgörande effekt som framkallas av en annan ingrediens: aloa vera. Jag tror nog aldrig jag har provat en tvål som gör att huden känns så mjuk och smidig, och det ger också själva intvålandet en känsla ev välbehag som är svårt att slå.

recension duschkräm från recipe for men

Är man dock ute efter en shower gel som har en mer utpräglad doftkaraktär så blir man besviken; Ultra Clean Shower Gels milda grapefrukt försvinner i princip direkt efter att du har tvättat av löddret så känslan man får är kortvarig. Tillhör man de som svettas mycket så tror jag nog att man psykologiskt har mer nytta av en duschkräm som innehåller mer sportaktig – och kraftigare – doft och som håller i sig. Därför känns den ganska onödig som produkt för min del, särskilt som det finns betydligt billigare alternativ på marknaden. Det är tveksamt om jag skulle betala 169 kronor bara för en duschtvål som känns mjukgörande och där fräschören bara sitter i under själva duschen.

Co-Pilot Glenn, 47 år

Kommentera

