betyg 2

Prisvärd men sådär…

Recension av L’Occitane Verdon Refreshing Face Splash

L’Occitane Verdon Refreshing Face Splash är ett ansiktsvatten som lugnar huden lite extra efter rakning. Effekten ska åstadkommas med spännande ämnen som t.ex havtorn genepi – växter som man hittar i de alpiska regionerna och bisabolol (anti-inflammatoriskt, lugnande kamomillolja).

Direkt ur flaskan doftar den munskölj, vilket inte är angenämt alls. Jag tänker “jag vill väl inte ha Listerine i ansiktet?”. Men som tur är försvinner mycket av doften efter applicering.

Aftershaven lämnar en något kladdig känsla efter sig. Detta är heller inte särskilt angenämt. Jag skulle absolut inte använda den här som en “face splash” för att fräscha upp ansiktet under dagen (som det antyds). Även om huden kanske blir lite lenare så ger den kladdiga känslan helt omvänd effekt. Jag känner mig alldeles för kladdig efter applicering. Flaskan i sig är också ganska opraktisk, den är visserligen liten och smidig men man spiller lätt och det är svårt att dosera.

recension ansiktsvatten after shave

Den lugnande effekten funkar väl sisådär tycker jag. Det är helt klart bättre än utan men det finns bättre ansiktsvatten än denna som dessutom lugnar bättre. 165 kr är helt klart prisvärt men jag skulle ändå satsa på något annat märke. Man kan dessutom gå upp en prisnivå, tycker jag, eftersom aftershave lotions, liknande den här, ofta är väldigt väldigt dryga.

Kommentera

