betyg 4

Organisk & fräsch

Recension av L’Occitane Verdon Organic Fresh Deo

Deostick från ett känt parfymhus? Har inte den skivan gått på repeat ett antal gånger för mycket… Men vänta nu! ”Organic Fresh Deo”, den här gången är det en miljövänlig deodorant som inte innehåller den klassiska ingrediensen aluminiumsalter – en god anledning att sätta ett klassiskt deostick under luppen med andra ord!

Det första som slog mig när jag skruvade av locket på L’Occitane Verdon Organic Fresh Deo var doften som var väldigt kraftfull, manlig, skogsaktig och nästan påträngande. Uppenbarligen har det inte snålats med essentiella oljor av pepparmint, sav och lavendel som används för att dölja svetten.

recension naturlig deodorant

De första dagarna började jag vänja mig med doften och efter en vecka hade jag vant mig så mycket att jag knappt tänkte på den. På kroppen är det dock inte så att doften tar över hand – snarare tvärtom. Organic Fresh Deo är riktigt anonym och bör därför kompletteras med en parfym. Men handen på hjärtat, det är inte för doftens skull som man köper deodorant.

Hur väl klarar denna organiska deo av svettningar då? Mycket bra måste jag säga. Den är varken bättre eller sämre än Recipe for men Antiperspirant Deodorant eller andra mer funktionsinriktade stick och sprayer på marknaden, men den är absolut bäst av de deostick som kända parfymhus såsom Puma, Hugo Boss och Armani har lyckats skaka fram. Att den dessutom har ett okej pris och är organisk ger en extra stjärna i kanten.

/Testpilot Andreas B 26 år

Kommentera

