betyg 4

Japansk teknologi

Recension av Feather FII Neo Rakhyvel

Fick denna månad testa Feather FII Neo Rakhyvel – japansk teknologi inom rakhyvlar. Hade högt ställda förväntningar, men fick tyvärr skruva ner dem en aning. Vid första rakningen, hade jag tre dagars skäggväxt att ta hand om, har inte så kraftig växt, men var övertygad FII Neo skulle fixa, som min Gillette hyvel, men icke! Fick först ta Gillette och avslutade rakningen med Feather, efter detta ”lilla missöde”, rakade jag mig var morgon och då kom FII:an helt till sin rätt.

Denna hyvel är så nära du kommer en rakning med rakkniv, helt outstanding! Man blir len som efter en riktigt bra peeling. Tack vare min RazorPit, så har jag använt samma blad hela testperioden, samma skärpa hela vägen, så med andra ord, dessa i kombination är oslagbart! Bara att införskaffa killar!

recension rakhyvel från feather

Prismässigt inget att klaga på för den kvalitén, har du sen en RazorPit, say no more! Du kommer alltid vara perfekt rakad. Ett tips är att använda Bulldogs rakgel, ger en nära rakning och ett bra glid.

Poängmässigt hamnar Feather FII Neo Rakhyvel på 4+, enbart på grund av att den inte klarar flerdagars stubb..

testpilot anders

Kommentera

