betyg 5

Ytterligare en vinnare från Recipe for men!

Recension av Recipe for men Super Smooth Body Cream

En kroppslotion måste ju uppfylla minst tre kriterier:

1. den skall vara återfuktande

2. den ska vara lätt att hantera

3. den bör lukta fräscht.

Nu har laboratoriet hos Recipe for men kokat ihop och utökat sitt sortiment med en egen kroppslotion som har fått namnet ”Super Smooth Body Cream” vilket jag, efter har testa krämen under en månads tid, tycker passar perfekt.

Den har riktigt bra återfuktande egenskaper då den innehåller sheasmör, aloe vera och olika oljor. Den är också väldigt dryg vilket man lär sig ganska fort, tar du för mycket får du stå och smörja in dig väldigt länge. Allra bäst fungerar det att smörja in huden direkt efter duschen medan huden fortfarande är fuktig.

Recipe for men har hittat en härlig fräsch doft av grape & inslag av citrus till sin produkt som jag faktiskt tycker kunde vara lite starkare för den doftar oerhört fräscht och det vinner den mycket på.

recension bodylotion

Under tiden jag testade så har jag varit semesterledig men jag misstänker att den med dess energigivande guarana och uppiggande doft ger en skön kick på morgonen innan jobbet eller efter ett hårt idrottspass vilket i så fall är en härlig bonus.

Super Smooth Body Cream uppfyller alltså de kriterier jag anser en kroppslotion skall ha och det med råge vilket gör det här till ytterligare en vinnare i Recipe for mens sortiment!

bäst i test

Kommentera

