Lacoste

Crossover..?

Recension av Lacoste Eau De Lacoste L.12.12 Blue Edt

Eau De Lacoste L.12.12 Blue har en behaglig doft, lite vanilj och sockerkaka, med andra ord söt och med tyngd. Inte direkt vad Lacoste är kända för, de brukar producera citrusdoftande flyktiga dofter, men denna känns mer påträngande och androgyn. Personligen tror jag den passar bättre på kvinnor.

recension herrparfym

TOPPNOTER
Grapefrukt, pepparmint och saftiga frukter.

MELLANNOTER
Salvia

BASNOTER
Patchouli, bärnsten och ekmossa

testpilot anders

1 reply »

  1. Jag brukar inte lämna kommentarer på recensionerna, då recensioner till syvende och sist är subjektiva och ett uttryck för skribentens personliga smak och uppfattning, men här måste jag säga att jag inte alls håller med i beskrivningen. Den blå är en otroligt manlig doft – den populäraste och mest omtyckta av dem – och mer frisk än söt. Helt klart den bästa av de tre i Lacostes nya serie.
    Däremot är den VITA betydligt sötare. En anställd i en parfymbutik menade att den egentligen är mer som en damparfym och det håller jag helt med om. Det gäller VERKLIGEN inte den blå, som mer liknar de gammaldags klassiska fräscha sommardofterna för män. Enligt min uppfattning finns där inte något som helst feminint i den, tvärtom tillhör den de friskaste mansdofterna i klassisk stil som jag stött på på länge.

Kommentera

