betyg 5

Har du lämnat tonåren men fått med dig problemen??

Recension av Murad Time Release Blemish Cleanser

Cleansers är en produkt-typ där jag ofta är otrogen och testar mig runt. Det kanske beror på att rengöringen sällan är den avgörande faktorn för hur du uppfattar din hud när du är klar med din groomingrutin. Det är oftast din kost, din träning och din återfuktning som ger lyster och skapar ett friskt intryck.

Just vanlig tvål och vatten är ingen bra idé eftersom tvålen gravt torkar ut huden med helt fel PH-värde. Men så länge din cleanser är mild nog för ansiktets tunna hy och just din hudtyp så är valet ofta hugget som stucket.

Murad Time Release Blemish Cleanser är en acnebehandlande anti-ageing-produkt, dvs. den bör användas när du börjar se de första tecknen på att du inte är 14 längre samt av dig som – trots att du är vuxen och lämnat tonåren bakom dig – har en del problem med finnar och utslag.

Produkten har en lätt doft att citrusfrukter men på det där lätt doftande sättet som är närmast kliniskt – som är Murads signum. Konsistensen är krämig men löddrande och du får nästan direkt en lite kylande effekt när den kommer i kontakt med huden.

recension acnerengöring

Den aktiva ingrediensen som behandlar acne är Salicylsyra – en av de mest effektiva produkterna för att torka ut finnar – som återfinns i både behandlande krämer såväl som i punkt-behandlande produkter. I den här produkten är tanken att Salicylsyran ska gå in i huden och stanna där samt fortsätta behandla din hy efter att den sköljts av.

Hur länge den gör det ska jag låta vara osagt – effektivt är det i alla fall. Så pass effektivt att du troligen kommer märka att du fjällar lite lätt när du börjar använda denna produkt. Det visade sig dock vara snabbt övergående. Efter två tre dagar hade min hy istället mer lyster! Därvidlag kan jag konstatera en viss exfolierande effekt – en bra bonus!

Murad Time Release Blemish Cleanser innehåller dessutom både aminosyror och hyaluronsyra som binder fukt i huden och ytterligare bidrar till en lätt föryngrande effekt som också är bra för huden över tid.

Hur går det med problemen då? Jag kan inte påstå att jag inte får en enda liten finne – men jag får definitivt färre! De försvinner dock väsentligt fortare!

Produkten är generös med sina 200 ml, den är dessutom dryg och räcker i flera månader. Priset på 450:- är billigare (per ml) än produkter från Clarins men samt konkurrerande Dr Brandt – och i linje med produkter från Ole Henriksen, men något dyrare än Recipe for men m.fl.

Dock måste jag säga att effekten är bättre – produkten levererar det den lovar i både lyster och behandling!

Därför ger jag ett högt betyg – en femma, dvs en fullträff. Dock med en brasklapp. Om du inte har problemhy så spelar det inte så stor roll vilken cleanser du använder så länge du återfuktar efteråt. Men har du problem med finnar och andra blemmor så är det här en riktigt bra produkt som jag rekommenderar varmt.

bäst i test

Kommentera

