betyg 4

Ett trevligt tips inför sena sommarnätter…

Recension av L’Occitane Shea Foot Cream

Denna månad fick jag testa L’Occitane Shea Foot Cream för torra fötter, har haft produkter från L’Occitane förr och varit nöjd med kvalitén. Då jag inte direkt har problem med torra fötter, så kan jag kanske inte uttala mig helt korrekt, men lät även min sambo testa.

Krämen har har en lätt och frisk doft, känns skön att smörja in på foten. Då den innehåller lavendel, rosmarin, arnica,  så får man en uppfriskande effekt som piggar upp en trött och varm fot. Har du problem med torra hälar, så är denna kräm effektiv, redan efter en applicering känns huden mjukare och mindre sprickor läker efter några gångers användning.

Krämen går snabbt in och kladdar inte, trots att den känns ganska så fet vid appliceringen, så att dra på strumpor direkt efter är inget problem. En perfekt kräm att använda efter en dag på stranden!

Prismässigt, så ligger den okej, om du väljer den lilla om 30 ml som kostar 75 kr. Den räcker två -tre veckor om du använder den var dag, dryg! (150 ml får du för 225 kr)

recension fotkräm

Med tanke på lavendeldoften så är den härlig att massera varandras fötter med! Ett trevligt tips inför sena sommarnätter….

Den får 4,5 av mig både för användbarhet, förpackning och kvalité.

testpilot anders

Kommentera

