betyg 5

Inga spår…

Testpiloterna presenterar:

Sist, men inte minst i raden av nya gentlemän hos TestPiloterna, ber vi att få välkomna:

testpilot jimmy

Jimmy, 19 år Uppsala

Jag är ekonomistudent vid Uppsala universitet och vid sidan av studierna extrajobbar jag för Byredo Parfums. Jag har ett starkt intresse för hudvård och det är något som jag lägger mycket omsorg och pengar på. Intresset väcktes av att jag förut tampades mycket med tonårsacne vilket ledde till att jag läste på mig mycket om hudvård. Numera har jag med en omsorgsfullt utvald rutin fått bukt med acnen men ambitionen, en perfekt hy, lever kvar. Jag älskar att prova på nya produkter och skriver gärna om dessa för att dela med mig av mina erfarenheter.

Recension av L’Occitane L’Occitane Roll On

Det första intrycket man får av denna alkoholfria roll-on deodorant är att förpackningen är väldigt snygg och ger ett betydligt mer lyxigt intryck än billigare alternativ. Vid användning så upptäcker man också att den har en bra konsistens! Ofärgad, tunn utan att vara rinnig, torkar fort och klibbar inte – inga spår på kläderna!

Doften är väldigt god och det är kanske det främsta incitamentet till att man väljer denna istället för billigare alternativ. Ska man jämföra med andra kända dofter påminner den lite om Gaultiers Le Male.

recension deodorant

Vad gäller effektiviteten så finns ingenting att klaga på, man känner sig fräsch hela dagen och kvällen med. Å andra sidan är jag är själv ingen som brukar brottas med allvarliga svettningsproblem. Notera att den innehåller aluminium chlorohydrate, ett svettningshämmande ämne som har en viss hälsokontrovers. Dock inga risker som bevisats vetenskapligt.

Med tanke på hur länge jag brukar kunna använda en deodorant så blir prisskillnaden till slut marginell, vilket gör detta blir så ett utmärkt val för den som vill ha en bättre deo. Rekommenderas! /Testpilot Jimmy 19 år, student

Kommentera

