betyg 5

Med betoning på ”extreme”

Testpiloterna presenterar:

Patrick, 17 år Uddevalla

Jag är en mycket mode- och groomingintresserad kille på 17 år. Just nu läser jag andra året reklam och webb på Plusgymnasiet här i Uddevalla. I min utbildning ingår kurser inom fotografering, grafisk estetik, webbdesign och reklam. Jag har mycket länge brytt mig om hur jag ser ut och anser att detta är mycket viktigt för att man skall skapa rätt intryck och för att man själv skall må bättre.

möt vår nya testpilot

Recension av d:fi extreme cream

Det klassiska vaxet extreme cream från d:fi håller än.

Första gången jag använde d:fi extreme cream var 2002. Faktum är att burken är kvar och 90% av vaxet återstår. Förr passade vaxet inte alls mig som har extremt tjockt hår. Varje gång jag försökte använda det blev håret en enda stor klump av vax. Nu, nio år senare, provar jag igen.

Främst briljerar den med den makalösa stadgan som håller timme efter timme. I och med att produkten heter extreme cream och att förpackningen säger stadga-nivå 10 av 10 möjliga, förstår jag att detta vax är till för den som vill ha frisyrer som håller. Även om produkten främst är till för korta frisyrer klarar den även av att tillföra hållbar stadga för lite längre frisyr.

recension hårvax
d:fi ljuger inte med ordet ”extreme” i namnet på vaxet. Detta vax är till för att ge hållbar stadga för exceptionella frisyrer, samtidigt som alldagliga frisyrer kommer tacka d:fi för deras extreme cream då det kan forma frisyrer man inte annars lyckas med. Vaxet är även mycket lätt att tvätta ur, något som inte är vanligt i produkter i denna klass.

Konsistensen på vaxet är imponerande. Det kan liknas vid lim och är torrt och klibbigt i konsistensen, vilket gör att vaxet är något svårapplicerat. Detta gör att bearbetning av vaxet i händerna är ett måste för att slippa den stora klumpen som uppstår i håret. Vaxet har även en unik doft som kännetecknar produkten. En svag doft av ananas som jag ser som ett stort plus!

Jag rekommenderar d:fi extreme cream för dig som tycker att du behöver ett vax för hög stadga som samtidigt inte är för fibrigt eller blött. Någonting som jag kan se negativt är glansen den tillför, även om det inte är jättemycket, då jag föredrar en matt finish på håret.

d:fi extreme cream har växt i mina ögon, men skulle jag själv förändrat någonting med produkten skulle det varit just det med glansen, och även det med att det är en aning svårapplicerat.

Jag ger den en femma! /TestPilot Patrick, 17 år

Kommentera

