Baldessarini

Lite diskret för min smak men väl godkänd!

Recension av Baldessarini Private Affairs

För mig som gillar klassiska manliga dofter så har Baldessarini varit ett märke jag känt mig ganska trygg med, och den känslan kvarstår med den nya doften Private Affairs, som nog får sägas vara relativt typisk för deras lite eleganta, sofistikerade men ändå sensuella stil. Doften – med sina toner av bergamott, lavendel, muskot och läder – känns som den ska: manlig och självsäker utan att skrika alltför högt.

recension herrparfym

Ska jag vara kritisk så hade jag dock gärna sett att doften haft betydligt längre hållbarhet, den är möjligen väl diskret för min smak och känns inte särskilt dryg i förhållande till sitt pris. I det avseendet tycker jag den skiljer sig från parfymskaparens tidigare produkter som annars brukar ta mer plats.

Annars en fin skapelse, både till sin doftkaraktär och sin rena, eleganta förpackning. /TestPilot Glenn, 45 år


Kommentera

