4VOO

Nästa man till.. återfuktning!

TestPiloterna presenterar:

Som nästa nya ansikte är vi glada att välkomna Arash, 28 år Stockholm.

Två år kvar till att bli en senior säger ni säkert och ‘Yes’ säger jag då! 🙂 Jag åldras, men är ack lika glad som jag var för 10 år sedan. Jag är i slutskedet av min utbildning som civilingenjör i mediteknik och har börjat jobba sedan någon månad tillbaka.

Jag vet inte varför men jag får en pirr i magen av de enklare sakerna i livet. Det är samma sak med hud- och hårvårdsprodukter. Det är så kul när man provar en bra produkt, det känns som att man blir frälst..”

ny testpilot

Recension av 4VOO Maximum Renewal Moisturizer

4VOO [förvü] är en herrserie som till skillnad från andra märken riktar sig främst till användare i norden. Serien är utvecklad i Kanada vars klimat påminner om det nordiska klimatet, därför anses den kunna råda bot åt de slitningar som görs på huden i det svenska väderförhållandet. Bakom 4VOO står Marek Hewryk, kemist/biolog, som sägs ha inkluderat högkvalitativa växtextrakt från naturen och peptidsammansättningar som motverkar tidigt åldrande. Produkterna i serien ska enligt utvecklarna ge synbara resultat relativt snabbt utan att synas.

Jag har fått möjligheten att prova på 4VOO Maximum Renewal Moisturizer som är en fuktighetskräm med tre huvuduppgifter: att återfukta, skydda och förnya huden. Den spontana reaktion som jag hade när jag såg produkten för första gången var hur elegant den kändes. Jag blev genast nyfiken på om krämen hade lika hög kvalitet som produktens yttre. Jag har aldrig öppnat en förpackning så fort som jag gjorde denna gång… jag var exalterad!

Vid användning kändes krämen lätt och dryg. Väldigt behaglig i både doft och konsistens. Doften är svagt blommig som inte alls tar över… den känns subtil och trevlig. Efter att ha applicerat krämen insåg jag att den tas väldigt snabbt upp av huden. Det kan nästan få en att undra om man verkligen har applicerat något, och om man behöver mer kräm. Man vänjer sig dock och inser snabbt att tre små klick kräm räcker gott och väl för att täcka ansiktet. Redan efter första gången insåg jag att huden blev len och fräsch. Nu efter tre veckors användning inser jag att produkten lever upp till mina förväntningar. Förutom att ansiktshuden känns återupplivad har jag dessutom upptäckt att krämen har haft en positiv effekt på min skäggväxt. Den känns nu betydligt mjukare och mer lätthanterlig än tidigare.

recension fuktighetskräm

Sammanfattningsvis tycker jag att 4VOO:s Maximum Renewal Moisturizer är en högkvalitativ produkt. Man känner direkt att den har en terapeutisk verkan på huden, och resultatet syns efter bara några appliceringar. Priset kan dock anses som högt. Med sina 595 kr kan den verka alldeles för ambitiös. Men är ni som jag, som har en förkärlek till riktigt bra hudvårdsprodukter, då kan jag garantera er att den levererar. Efter att man har använt den känns priset genast oviktigt.

bäst i test

Kommentera

