Kenzo

Somrig, lättsam och fräsch

Recension av L’Eau par Kenzo Eau Indigo Homme Edt Concentrée

Jag minns min första kontakt med Kenzos dofter och det var därför lite av en retroflashback att se flaskan med loggan på ifrån den hyfsat nya doften L’Eau par Kenzo Eau Indigo Homme Edt Concentrée. Inte att flaskan (som är härligt vågig och sommarblå) såg retro ut, utan för att jag inte har kommit i direkt kontakt med märket sedan dess. Då, tidigt 90-tal, var det någon annan som bar det. Min nyblivne svåger med markerade plastbågar av samma märke och bärandes den mer kryddiga Kenzo Jungle får stå som en slags levande minnessymbol för den tidens dofttrend.

recension av herrparfym

Tajmingen för nya Eau Indigo kunde inte ha varit bättre så här på vårkanten. Somrig, lättsam och fräsch. I början av användandet trodde jag inte att den smått försiktiga doften ens skulle märkas och disponerade mig med den generöst. Efter frågan ifrån en av mina elever om vilken parfym jag använde så blev jag dock mer medveten om dess tydliga doft. Naturligtvis på ett bra sätt! Nu återstår att se om den håller med tiden i doftväg och om den klarar temperaturer över 20°C som vi alla väntar på…

TOPPNOT
Lime och citron

MELLANNOT
Koriander, ingefära och elemi

BASNOT
Vetiver, cederträ, labdanum, amber och tonkaböna

Kommentera

