betyg 5

30-plusare!!

Recension av Peter Thomas Roth Age Defense Kit

Japp, då var det dags då… jag snackar om anti-age produkter. Det finns lite olika åsikter om när man bör börja använda sånna. Vissa tycker man ska börja redan när man fyllt 20 medan många produkter är riktade mot 30-plus-åringar som mig själv. Klart är i alla fall att det aldrig skadar att skydda sig mot solen med SPF krämer. Vill man dessutom utöka sitt badrumsskåp med ytterligare produkter är ju kit som Peter Thomas Roth Age Defense Kit utmärkt för att hitta nya favoriter. Priset ligger på 695:- Man får prova hela fem olika produkter:

Anti-Aging Cleansing Gel

Det här är något så ovanligt som en anti-aging cleanser, jag tror faktiskt det är den enda jag sett och den kommer därför göra återkommande kliv in i mitt badrum. Gelen löddrar löst och har en fräsch doft av persika som hjälper till att pigga upp humöret på morgonen. Förutom att den slätar ut så minimerar den problemområden och stimulerar cellförnyelsen. Dett gör att huden känns ren och ser fräschare ut.

Anti-Aging Buffing Beads

Här är en exfolierande variant av ovan nämnda gel. Döda hudceller tas bort medan jojobaoljan öppnar upp porer. För oss med fet- eller bland- hy användas varje dag. Övriga kan använda den 2-3 ggr i veckan (såvida du inte har känslig hy då nån gång i veckan räcker). Jag måste säga att den här exfolieraren behövs i det här kitet, särskilt till en början då huden “förnyas” extra mycket. Den innehåller också aloe vera som både återfuktar och lugnar.

Retinol Fusion PM Serum

Serum är helt nytt för mig och jag måste säga att det är nåt jag kommer att använda regelbundet framöver. Det här är ett nattserum som ger fantastiskt resultat, huden känns verkligen superlen & slät efter att man använt den! Trots det är jag ändå lite halvskeptiskt till just den här, i instruktionerna står nämligen att man kan behöva “vänja” huden genom att använda den varannan dag ifall huden blir irriterad av den. Min hud blev faktiskt irriterad och det tog ett tag innan irritation gick över. Nu har jag dock inga problem med den längre.

Om ni använder ansiktsvatten så dra på det innan serumet. Låt sedan serumet verka ett par minuter så det verkligen sjunker in innan ni drar på moisturizern. När det gäller Retinol Fusion PM så behövs ganska lite. Ta max en halv dos av den medföljande pimpetten, det bör räcka gott och väl.

recension fuktighetskräm anti age

Peter Thomas Roth Mega Rich Intensive Anti-Aging Cellular Creme

Den här krämen har en lätt smöraktig konsistens och luktar “deg”(?). Inte helt oangenämt men lite konstigt tycker jag. Den är också ganska tjock och fet så det är nästan lite som att bre smör på ansiktet när man använder den. Man blir också lite lite glansig av den. Dessa faktorer gör att jag tycker den funkar bättre som nattkräm även om Peter Roth föreslår att man ska använda den 2 ggr om dagen. Funkar gör den i alla fall! Den innehåller bland annat collagen och elastin som slätar ut. Tillsammans med Retinol Fusion serumet får man en hy med ungdomlig spänst och som utstrålar välmående. Dock var mängden i den här förpackningen lite i det snåla laget.

Max Sheer All Day Moisture Defense Lotion

Det här kanske är den mest ospännande produkten i kitet. Inte för att den är dålig den har en massa bra vitaminer i sig, A, C, E, B5 som gör att huden känns len och fin. Och som sagt, SPF är inte att förglömma och krämen har hela SPF30. Dra på 30 min innan man går ut i solen (eller tja, bara dra på den och gå ut). Jag antar att man skickat med den eftersom Retinol serumet ska användas i kombination med en SPF-kräm. Precis som med alla andra SPF-krämer blir man lite “oljig” i ansiktet av den, men den här är ändå en av de som fettar minst.

Då har vi gått igenom alla produkterna i kitet. Det var inte helt lätt att veta när, hur och i vilken ordning man skulle använda alla produkterna och för att vara ärlig så har nog inte alla killar det här tålamodet med att sätta på lager efter lager av saker (eller?). Så jag tycker nästan man kan testa en produkt i taget.

Men för den här recensionen smackade jag på med allt och jag måste säga att jag faktiskt blev lite blown-away. Jag hade ingen aning om att man kunde få så här spänstig, fin och ung hy med hjälp av hudvårdsprodukter. Det är svårt att veta vad det är som ger mest effekt men det här kitet är verkligen värt ett test. Man märker av resultat direkt, huden både känns och ser fantastisk ut.

30-plusare måste bara pröva!!

bäst i test

Kommentera

