betyg 3

Ingen kräfta här inte!

Recension av Peter Thomas Roth Ultra-Lite Oil-Free Sunblock SPF30

När jag fick denna produkt var det väl i tidigaste laget för att testa solskydd. Men det passade bra med tanke på att jag just skulle spendera två veckor i 40 grader varma Gambia. Peter Thomas Roth Ultra-Lite Oil-Free Sunblock SPF30 som jag fick testa hade faktor 30 som borde räcka gott och väl. Jag är av typen snabbt bränd, sedan röd som en kräfta i skuggan. Denna gång hoppades jag både på ett mognare beteende och bättre solskydd.

Förpackningen är vit med gul kork. Klassiska färgerna för solskydd. Enkelt och snyggt. Jag känner till PTR (Peter Thomas Roth) väl och var förberedd på att doften inte skulle bara en större upplevelse. Som vanligt när det gäller deras produkter luktar det lite läkemedel. Inte på ett dåligt sätt utan fräscht. Konsistensen är fastare och inte rinnig som många andra solkrämer vilket är skönt.

recension solskydd

Jag använde faktiskt PTR SPF 30 varje dag. Solen var riktigt stark och av flera britter som också bodde på vårt hotell att döma var det lätt att bränna sig. När jag smörjer in mig känner jag mig inte alls fet som jag gör med andra solskydd. Den går in snabbt men kan vara aningen odryg. Det är lätt att avverka en tub på en semester.

Tyvärr har jag inte lätt för att bli brun utan brukar få frågan ”När åker ni?” när jag kommer hem. Så jag har lite svårt att uttala mig om man fortfarande blir brun trots att det är hög solfaktor. Jag har trots allt fått lite färg och viktigast av allt, jag har inte bränt mig! Så här flås det inget skinn.

Allt som allt tycker jag att detta är ett utmärkt solskydd. Ska du vistas i ett varmt land med stark sol är det bättre för huden och färgen att använda högre faktor. Är du ute efter den klassiska kokosnötsdoften får du leta vidare. Jag önskar att den hade varit drygare speciellt för det priset, det är inte mycket kvar nu efter två veckors semester och då har jag varierat med ett annat märke med samma faktor. En liten grej som jag upplever lite dålig är att texten på förpackningen går av och försvinner av värmen och av att jag tar i den med blöta händer efter ett dopp i havet. Inte en världssak men går att förbättra. Jag rekommenderar PTR’s Ultra-Lite Oil-Free Sunblock SPF30 speciellt till dig som lätt blir bränd men även till dig som inte vill flå bort din bränna.

Kommentera

