hudvård

Min absoluta favorit – hela dagen!

Recension av Ole Henriksen Grease Relief

CoPilot Erik, 24 år,  student

Mitt liv består av en fulltecknad agenda med sena kvällar av studier, tidiga träningspass och mycket musik. Jag arbetar extra i flertalet företag, oftast med fokus på varumärken och strategier.

Jag känner mig själv som ”gammal” inom grooming-svängen då jag helt klart var först i min vänkrets med att aktivt utforska marknaden. Eftersom jag alltid varit intresserad av varumärken och jag alltid är på jakt efter ”nästa produkt”.

Här följer en recension på en av hans favoritprodukter:

Ole Henriksen Grease Relief – Face Tonic (Oily/blemish prone skin) Ansiktsvatten, onekligen ett osexigt namn som för tankarna till mormors badrumsskåp och knappast passar i en modern mans grooming-arsenal, eller?

Jag var mycket tveksam när jag första gången testade Ole’s  Grease Relief. Numer är jag av en helt annan åsikt. Ansiktsvattnet lever numer ständigt i min väska och har gjort under med min hy. Under morgonrutinen använder jag den direkt efter ansiktsrengöring med en bomulls-pad och i samma sekund infinner en härligt renare känsla än efter enbart tvätt. På bara några dagar försvann mina problem med acne, speciellt i T-zonen där jag tidigare haft stora problem och den torkar inte heller ut huden vilket många andra produkter gör. Framåt eftermiddagen räcker det med ett eller två sprut med flaskan i ansiktet och jag är åter på banan och ser pigg ut.

recension ansiktsvatten

På kvällen ingår den i kvällsrutinen och gör även där ett utmärkt jobb så länge man följer upp med en bra hudkräm. Ole Henriksen har här lyckats skapa en fantastisk produkt som verkligen gör skillnad. Att flaskan räcker länge gör det något högre priset accepterat och jag har äntligen hittat en produkt som jag kommer köpa igen. Det ända flickvännen har klagat på är doften och visst, citrusen träder fram ganska rejält men använder man en kräm efteråt blir resultatet garanterat felfritt!

Kommentera

