betyg 2

Tyvärr, tyvärr..

Recension av doop The Freaker

Denna gång blev det test av hårvax, doop The Freaker, namnet var lite fantasi eggande, men vaxet, nja… En trevlig fräsch doft och bra konsistens, men hållfastheten kunde jag nog ha önskat varit något bättre. Låter jag en aning kritisk, ja, får jag nog erkänna, gjorde en jämförelse med American Crew och det blev ingen konkurrens om jag säger så.

recension hårvax

Hållfastheten på The Freaker skall vara 9, men effekten var inte långvarig, kändes mest kladdigt i håret och glansen ersattes snart med en matt smutsig känsla. Tyvärr en besvikelse för mig, som har ett relativt kort hår och hade hoppats på en bättre effekt, men kvalitén höll inte. Prismässigt tycker jag att du får betala mer för själva burken, innehållet är inte värt pengarna.

Poängmässigt kan den ta sig upp till en 2:a, mest på grund av att den har en trevlig doft och bra konsistens.

testpilot anders

2 replies »

  1. En tvåa (godkänd) för ett vax som inte gör det ska med håret men luktar gott och har en bra konstistens… låter som min duschgel oxå skulle få en tvåa (godkänd) om den skulle testas av er….

Kommentera

