betyg 4

Perfekt resultat

Recension av Peter Thomas Roth Modern Classic Shave Cream

Dags för rakning igen och denna gång har jag testat Peter Thomas Roth Modern Classic Shave Cream. Denna rakkräm har en speciell verkan då den bildar en ”skyddande barriär” mellan huden och rakhyveln, och på så sätt blir det mindre irritation, plus att den binder mycket fukt.

Jag började som vanligt med att skrubba ansiktet i duschen och sedan applicera rakkrämen. Skägget ska vara fuktigt och jag använde en rakborste för bästa resultat. Denna rakkräm är väldigt krämig, och lite ”oljig” och man får jobba lite med borsten vilket i och för sig är bättre då skägget mjuknar upp ännu mer. Löddrar inte så mycket men resultatet blev perfekt och jag upplevde faktiskt en mindre friktion mellan hyveln och skägget med denna kräm, nästan som med rakolja, vilket leder till mindre irritation.

Nu till det lite negativa (tråkigt & behöva vara lite negativ, men ibland måste man.) Denna rakkräm doftar inte speciellt gott, mer som en tub med helosan salva, men det känns som om det kvittar när man får ett bra resultat.

recension rakkräm

Priset på 195:- för en tub med 200 ml känns nästan billigt, och jag lovar att du inte blir missnöjd med resultatet.

Som sagt det som egentligen bara drar ner på betyget är doften som Peter Thomas Roth gärna får ändra på i framtiden, annars är det inget snack om saken, detta mina herrar är en väldigt bra rakkräm. Och har du inte super känsligt skägg så slipper du handskas med rakoljor mm och ändå få ett likvärdigt resultat.

Jag ger den en 4:a

God Jul och Gott Nytt år mina vänner!  /TestPilot Hadi, 25 år

1 reply »

Kommentera

