4VOO

Blek om nosen?

Recension av 4VOO Face & Body Bronzer

Återigen har jag fått äran att prova en 4VOO-produkt och av produktens utsida och pris att döma så står det direkt klart att det rör det sig om en produkt från top notch-segmentet på marknaden, en produkt som är som det där extra körsbäret i mjukglassen. Vad som däremot inte kändes lika klart var vad för typ av produkt jag fått hemskickad till mig. En BUS-kräm för ansikte och kropp på 30ml?? Knappast med tanke på hur mycket man hinner smörja in innan innehållet i flaskan tagit slut. Ytterligare en fuktighetskräm med lite fuskbränna? Nej 4VOO Face & Body Bronzer kan inte konkurrera ut mina fuktkrämer från Recipe for Men ur badrumsskåpet. Foundation? Nu känns det som att vi börjar närma oss facket som 4VOO Face & Body Bronzer kan placeras i, men ändå inte riktigt. För mig är en foundation något som mer eller mindre bara förskönar huden i ansiktet, smälter in och knappt syns och eventuellt ger lite lite lite färg. Bronzer’n är inget som smälter in direkt, istället är det färg/bränna i mängder och om en foundation kan liknas vid något neutralt och knappt märkbart som en Volvo V70 i ett radhusområde så utmärker sig 4VOOs produkt som en Lamborghini i slumkvarteren – på gott och ont.

bronzer

 

Känner man sig blek och vill få färg fort så kan man inte bli besviken på 4VOO. Är det däremot en smula sunkissed-look man vill att kinderna ska ha så blir resultatet lätt för överdrivet för att det inte ska ställas frågor om vad som hänt och vad man har gjort.

Ett tips som jag läste i webbshopen var att blanda ut produkten i sin vanliga fuktkräm för att få en mildare effekt och det tipset måste jag tipsa fler om.

Priset på 498:- för 30 ml kan för vissa kännas som en aning dyrt men jag kan helt ärligt säga att priset per dag blir lägre än det mesta på marknaden med tanke på hur kraftfull och dryg produkten är. Följer man dessutom rådet att spä ut den med fuktkräm så lär dessa 30 ml räcka nästan för evigt.

/Testpilot Andreas B 26 år

Kommentera

