betyg 5

Använder du inte redan, testa REN!

Recension av REN Glycolactic Skin Renewal Peel Mask

Min bild av ansiktsmask är nog hämtad från sjuttiotalet. Jag ser min mamma sitta med gurkskivor för ögonen och någon form av grå lera i ansiktet. REN Glycolactic Skin Renewal Peel Mask är något annat. Efter en vanlig tvätt och sedan en scrub (något som fler skulle testa!) så är det bra läge att sätta på denna ansiktsmask. Den är till konsistensen som en lite kladdig gelé. Färgen är fräscht orange/gult och den luktar fruktigt, men inte sliskigt. Den är enkel att applicera på ansiktet.

Under tio minuter hinner man fixa med lite annan morgontoalett och efter att masken är borttvättat kan jag konstatera två saker. För det första känns huden ungefär som om jag använd fuktkräm. Det är lite som att olja uteplatsens brädor på våren. Det märks att det gör nytta. Det andra som märks är att huden känns stramare. Inte i betydelsen torr utan bara just stramare. Jag vet inte om det faktiskt har den effekten eller om det bara är som det känns, men det kvittar. Det känns riktigt bra.

recension av ansiktsmask

Efter att testat denna i flera veckor konstaterar jag att den kommer att ingå i mitt eget sortiment framöver. Jag gillar den skarpt! REN produkter står högt på min lista ändå. Jag gillar deras profil med naturligt innehåll. Jag kan ibland regera på parfym och starka ämnen, men REN’s produkter klarar jag utan problem. Så även med denna, trots att det säger att man ska vara försiktig om man har känslig hy. Jag skulle vilja säga att har man känslig hy bör man göra ungefär som jag – testa REN!

Denna mask får en full pott poäng. Konsistens, färg och doft – toppenbetyg. Effekt – likaså ett bra betyg. Profilen som naturlig produkt – toppen! Alltså en femma – även om det inte ingår några gurkskivor..

bäst i test

Kommentera

