betyg 4

Hallelujah!

Recension av Philip B African Shea Butter Shampoo

ÄNTLIGEN dags att testa en Philip B produkt. Philip B är ett av mina absoluta favoritmärken. Produkten jag fått testa heter Philip B African Shea Butter Shampoo. Schampot innehåller smörträdsolja, humle, nässla, kamfer och vitamin B5 för att rengöra och återfukta håret.

Som vanligt är flaskan snygg och med snabbkork. Jag gillar verkligen Philip B’s nya look med helt svarta etiketter. Trots att de inte är specifikt riktade till killar känns produkterna väldigt manliga. Flaskan var så smidig att den också fick följa med i gymväskan när jag tränade.

recension schampo

Efter att ha hämtat paketet från Grooming kunde jag inte vänta, det blev en dusch direkt. Flaskan ska skakas (som vanligt när det gäller Philip B), sen ska schampot masseras in i håret. Jag började massera och väntade med spänning på doften… väntade… väntade… väntade… vart är doften!? Schampot luktade vanlig billig tvål. Fick ta upp flaskan och läsa… OPARFYMERAD!!! NEJ!!! Det här känns helt olikt Philip B. Det är ju de speciella dofterna som delvis har bidragit till deras framgång. Snacka om besvikelse!

MEN håret mår fantastiskt bra av schampot. Håret känns återfuktat och blir grymt lätt att fixa och snygga till efter. Om du läst någon om mina tidigare recensioner vet du kanske att mitt hår är väldigt torrt. Att mitt hår känns återfuktat är ju lite av ett hallelujah-moment! Jag känner inte heller något behov av att komplettera med balsam.

Priset på 375 kr känns kanske lite högt med tanke på att doftupplevelsen helt är borttagen. Annars tycker jag om Philip B African Shea Butter Shampoo. Schampot är lätt att massera in i håret och håret känns rent och lätt.

Kommentera

