betyg 5

Förvånad? Ja, väldigt!

Recension av Recipe for men Under Eye Gel

Som vanligt försöker jag att vara kritisk till alla produkter jag prövar för att ge läsarna en så korrekt recension som möjligt. Det första jag gjorde var att börja granska krämen, kollade priset, förpackningen och känslan av ögonkrämen. 239 kr för en ögonkräm känns väl ganska rimligt jämfört med resterande produkter som finns på marknaden idag, eller hur ?

När jag prövade krämen så råkade jag ta alldeles för mycket, det blev kladdigt runt ögonen och det kändes som jag fortfarande hade lika mycket kvar på fingrarna som i ansiktet. Andra gången tog jag pyttelite på lillfingertoppen och smorde på. Det funkade super bra, och det räckte till båda ögonen. Blev jag förvånad? Ja, väldigt!

recension ögonkräm

Den är otroligt dryg och sjunker in i huden lagom fort så att du fortfarande hinner torka bort om det kommer för mycket runt om. Lukten är lite lätt mint men försvinner nästan på direkten. Huden runt ögonen känns mjuk och avslappnad och faktiskt svalkande när den läggs på.

Jag prövade även att ha den i kylskåpet några dagar, känslan var otroligt skön. Det blev en lite annorlunda känsla då den verkligen var kall men själva effekten långsiktigt kände jag inte att den blev bättre än i rumstemperatur. Jag kan tänka mig att krämen håller sig bättre och längre dock när den förvaras i kylskåpet. Med den här krämen vill man verkligen det, då den minskade de mörka ringarna kraftigt och gav ögonen en mycket piggare look!

Recipe for men Under Eye Gel får en självklar 5a av mig. Det är definitivt den bästa ögonkräm jag prövat hittills!  /TestPilot Andreas, 19 år

bäst i test

3 replies »

  1. Jag håller med Magnus. Då jag också har mörka ringar runt ögonen så sökte även jag något som skulle kunna dämpa dessa. Produkten låg bra i pris, speciellt då den är ganska dryg, men resultatet uteblev.

    Produkten gjorde ingen skillnad för mig vad gäller att fräscha upp området runt ögonen (använt den två gånger per dag i över en månad). Då denna ögonkräm inte gör någon som helst skillnad och den ändå kostar en del pengar så är jag också tvungen att ge produkten betyget 1 av 5.

  2. Läser att ni gett denna produkt högsta betyg.
    Har själv provat produkten, och för egen del gjorde den varken till eller från.
    Det är naturligtvis skönt att pigga upp ögonen med lite kylskåpskall gelé. Men resultatmässigt så märkte jag ingen effekt alls av denna produkt.

    Har blåa ringar runt ögonen, vilket är ett arvegods. Denna produkt förändrade ingenting när det gäller att dölja dessa mörka ringar. För egen del ger jag produkten underkänt, och skulle nog vilja klassa denna och liknande produkter i kategorin för rena ”sockerpiller”.

    Mitt betyg är 1/5.

Kommentera

