betyg 5

Varje man bör äga en sån här!

Recension av Philips Hygientrimmer NT9110

Hygientrimmer. Smaka på det ordet. Inte det roligaste. Men hår som sticker ut ur näsa och öron är inte heller kul. Så skaffa en sån här!

Philips Hygientrimmer NT9110 som jag testat, har en annan form än de ”vanliga” på marknaden – med en trimmer som sticker ut, istället för att håren ska stickas in i trimmern. Det tycker jag är en riktigt bra konstruktion eftersom du ser precis vad du gör och var du är med detta verktyg. Du kanske tror att det finns en risk att bli klippt i själva näsan eller örat, men det blir du definitivt inte. Du kan trycka hårt emot näs väggen utan att skada dig.

Det är egentligen inte så mycket att säga om en sådan här produkt annat än att den gör sitt jobb, den gör det bra och att den dessutom har ett schysst pris.

recension hygientrimmer

Men den har två bonus-features!

1. Du kan använda den som ögonbrynstrimmer. Noppa eller inte, det är frågan, men själv tycker jag det är ännu viktigare att klippa. Jag noppar men har ändå en tendens att få rätt buskiga ögonbryn – men med denna är det ett minne blott. Du kanske inte vill noppa så mycket, då är det här ett alternativ – men området mellan ögonbrynen får du naturligtvis ändå noppa. Det följer dock med två trim-storlekar, beroende på önskad längd, så du kan välja riktigt tight – eller bara lite trimmat.

2. Den går att hålla under kranen. Japp, du läste rätt. På med kranen, skölj. Svårare än så är den inte at hålla ren. Och det vet jag ingen annan näshårstrimmer som fixar.

Annars drivs den på utbytbara batterier. Jag har ännu aldrig behövt byta dem och jag tror inte att det är något du alls behöver ta hänsyn till i ditt val av produkt.

Så – köp. Varje man borde ha en sån här! Klockren 5:a i min bok..

Kommentera

