betyg 4

Det känns riktigt bra!

Recension av Ole Henriksen Sheer Transformation Renewing Creme

För oss som börjar mogna är det steg 1 att använda en bra fuktkräm dagligen. Jag har hunnit testa några stycken och konstaterar att det är dyrt att åldras. Ole Henriksen Sheer Transformation Renewing Creme är varken dyrare eller billigare än motsvarande. Det är vad det kostar med en bra kräm för mogen hy.

Huden känns mycket mjuk och len efter användandet. Jag uppskattar den silkeskänsla som krämen lämnar. Den är dryg. Den luktar mycket diskret – varken sjukhus eller blomsteräng – och den känns riktigt bra att använda. Jag hade lite problem med att hyn blev något fet i pannan under sommaren, men vintertid funkar den perfekt. Krämens konsistens är mycket len men något fet. Den är lätt att applicera.

Burken är gedigen. Jag gillar tyngden och det rejäla locket. Vad jag saknar när jag köper krämer likt denna är medföljande reseförpackning, för oss som reser en hel del.

Mr Henriksen utlovar en utjämnande färgton vid användandet. Jag har inga ålderförändringar men dock fräknar. Jag har inte noterat om jag blivit jämnare i färgen, trots att jag försökt att iaktta det. Det kanske är tydligare om man har direkta miss färgningar. Men oavsett om jag får en jämnare färg, har jag fått en smidig, lagom stram och lagom mjuk hud tack vare denna hudkräm.

Hade det inte varit för finnarna i pannan, hade den fått en femma – nu får den nöja sig med fyra – men den är fortfarande riktigt bra!

Kommentera

