betyg 3

Liten & matt

Recension av Peter Thomas Roth Max Anti-Shine Mattifying Gel

Denna gång har jag testat Peter Thomas Roth Max Anti-Shine Mattifying Gel. Produkten består av ett gel som skall minska och matta ut blanka hudområden på ansiktet och är även porförminskande gel.

När jag först fick produkten så kollade jag på den två gånger innan jag tänkte är detta allt? I min hand höll jag en liten (30 ml) plastflaska som inte direkt imponerade på mig.  Eftersom jag aldrig använt en liknande produkt tidigare läste jag lite försiktig på förpackningen om hur man använder den och kom fram till att den skall användas dagligen efter att man har tagit på sig fuktighetskräm. Appliceringen av produkten var ganska lätt, man stryker ut en liten bit av gelen på fingrarna och rör om den för bästa resultat sedan applicerar man den på de områden som är blanka (oftast T-zonen). Resultatet låter inte vänta på sig utan man märker direkt hur den blanka området mattas ut. När det gäller den porförminskande delen som gelen ska klara av så är det ganska svagt resultat på den sidan. Den minskar till en viss del men inte så mycket som jag önskar sig men å andra sidan är denna produkt mer anpassad till att matta ut blanka områden mer än att minska porerna.  Jag tycker att det är en ganska tråkig produkt jag höll i mina händer både utseende- och innehållsmässigt (produkten skulle kunna vara mer som On the go cleanser av Ole Henriksen).

recension anti-shine

Fördelen är att förpackningen är liten och kompakt så man kan lätt ha med den i träningsväskan. Nackdelen är att gelen känns lite ‘halv-oljig’ vilket jag inte uppskattar men den känslan försvinner efter man applicerat gelen på huden samt att den är luktfri. När det gäller betyget på produkten så kom jag fram till att en 3:a passar bäst (skala 1-5), den är klart godkänd. Jag hade kunnat tänka mig ge den ett plus i kanten ifall den skulle dofta men så är dock inte fallet..  /TestPilot Ratul, 26 år

Kommentera

