KONTROLLTORNET

Möt testpiloterna – Andreas, 19-årig student

Vår yngsta testpilot heter Andreas, är 19 år gammal och har precis tagit studenten.

Min hy har hög prioritet hos mig då det är en självklarhet att ens ansikte är bland det första en ny människa ser, och då skadar det ju knappast att man sköter om det. Jag har läst en hel del på Grooming.se samt ett flertal andra sajter för att fastställa vad jag har för hudtyp, och vad för produkter som är mest passande för min hy. Då jag har blandad fet hy, måste jag använd relativt många produkter vilket är kul för då lär man sig mer om vad allt gör och hur det fungerar, men å andra sidan så blir det ju en aning dyrare då också.

Jag använder dagligen ansiktstvätt, toner, ögonkräm, återfuktande kräm med Gradual Tan. Och ansiktsmask 1-2 gånger i veckan. Denna fungerar utomordentligt för att rensa ur porerna och verkligen få bort smutsen som fastnat i hyn. Jag har ett flertal olika parfymer för att kunna matcha de olika årstiderna. Dessutom använder jag smink till och från, när jag vill se lite extra bra ut eller om man bara vill känna sig lite extra fräsch vissa regniga dagar när depressionen ligger i luften.

Oljefri fukt från Murad blev första produkten att testa:

Redan efter tre dagar kunde jag se skillnad. Mina porer syntes mindre, huden fick en jämnare ton och var inte alls lika rödflammig som tidigare, trots det kalla ruskiga höstvädret.

Rakprodukter från American Crew har avverkats:

Efter att ha testat krämen lutar det mer och mer åt att jag slutar använda vanligt raklödder och satsa bara på den här krämen.

Rengöringsrondeller från Dr Brandt:

dr.brandt’s cleansing pads fungerar helt strålande och håller huden ren och porerna minskar, för att inte tala om hur snabbt det sjunker in i huden efteråt och lämnar en matt och jämn yta.

Hårvax från American Crew:

En sak som jag märkte dagen efter var att man fortfarande kunde forma håret till en ny frisyr och håret kändes inte alls fettigt. Det enda man behöver dagen efter är pyttelite hårspray och lite fantasi så har man en ny frisyr för dagen.

Solservetter för en snabb fejkbränna:

Vill man ha ett smidigt sätt att skaffa sig en snygg fejkbränna på ett par timmar så är TanCan Wipe ett ypperligt alternativ.

En mini-spa behandling från Ole Henriksen:

Det var en riktigt härlig och uppfriskande känsla, den kraftiga mentholdoften, den avsvalkande effekten och de härliga kornen som masserade kroppen. Det kändes nästan som en kortare lyxig SPA-behandling.

Som ett tack för hjälpen har vi bjudit Andreas på en välförtjänt avslappnande ansiktsbehandling hos vår hudterapeut Lydia i vår grooming|studio på Strandvägen 17 i Stockholm! Läs mer om det här!

Kommentera

