betyg 5

Bra hårdag varje dag!

Recension av California North Sea-Blast Shampoo & Watermint Conditioner

California North verkar ha en komplett och välbalanserad serie. Ju fler av deras produkter som jag testar, desto bättre intryck. Denna gång var det dags för deras Sea-Blast Shampoo och Watermint Conditioner att nagelfaras. Självfallet blev resultatet positivt även med dessa produkter.

Mitt hår är något av ett mysterium. Det lever sitt eget liv. Jag har virvlar lite här och var, ganska tjockt hår (även om hårfästet börjar krypa uppåt) och framför allt en väldigt torr kalufs. Jag har fått klippa mig relativt ofta för att barret inte ska ta över fullständigt och sällan har jag sprungit på något schampo + balsam som kunnat förbättra oddsen för en bra hårdag. Men nu ser det bättre ut. California Norths produkter har på ganska kort tid gjort mitt hår mjukare, fuktigare och mer följsamt. Schampot och balsamen är helt klart keepers båda två!

recension schamporecension balsam

Schampot doftar ganska milt och naturligt. Det har ingen hysterisk syntetisk doft, utan är relativt neutralt och fräscht. Själva schamponeringen är inte mycket att tala om – det löddrar på bra utan att vara aggressivt och det varken kliar eller svider. Jag använder schampo ungefär varannan dag, men även daglig användning skulle funka med det här milda schampot.

Balsamen har en doft av mint och ger en svagt svalkande kyla på hjässan, dock inte så galet isande känsla som vissa tea tree-varianter kan ge. Behaglig och väldoftande helt enkelt.

Håret blir som sagt väldigt mjukt och härligt efter tvätt och jag kan verkligen rekommendera dessa produkter för alla som precis som jag har en relativt torr hårbotten och tovigt hår.

Priset om 199 kr per flaska är på en nivå som jag förväntar mig av produkter av denna kvalitet, så inte mycket att anmärka på där. I kombination med den ytterst positiva effekten så kan det inte bli annat än högsta betyg. Bra hårdag varje dag!  /TestPilot André, 30 år

bäst i test

Kommentera

