betyg 4

En spännande upplevelse!

Recension av Peter Thomas Roth Anti-Aging Cleansing Gel

Co-pilot denna månad är 35-åriga Gunnar Frykfors, till vardags vd & grundare till Rent A Chef. Om du var en av de som var med och minglade på lanseringsfesten för Grooming Magazine så var det hans gourmetkonst du fick smaka på! Förutom ett stort intresse för matlagning och entreprenörskap ses Gunnar flitigt på racingbanor med sin Mini Cooper. Han är nybörjare på grooming och har provat en klassisk duo, rengöring och fukt. Det här är hans rapport!

copilot

Detta här är första gången jag provar på som testpilot och det har varit en spännande upplevelse då jag nästan aldrig har använt några groomingprodukter förut. Först ut är produkten Peter Thomas Roth Anti-Aging Cleansing Gel som ska ta bort lite smårynkor och förlänga spänsten i huden så att den inte åldras för snabbt. Detta är ju en bra produkt för en man som jag, i 35-års åldern med två småbarn hemma:)  Jag har alltid trott att jag aldrig behövde några groomingprodukter, fast man vet ju inte före man har testat! Med den här produkten fick min hy en helt annan karaktär och kändes mjuk och spänstig men ändå inte fett insmord, som det lätt kan göra med enklare ”smörjningsprodukter”. Doften var mycket behaglig och inte för stark och gick lite åt apelsinhållet, det var även lätt att applicera och skölja av.

Jag har använt gelen i tre veckors tid och tar väl lite mindre nu än de första gångerna då den gör minst lika mycket nytta vid mindre mängder och det gör den samtidigt väldigt prisvärd (365 kr för 237 ml), då den räcker länge. Läs gärna min nästa rapport om fuktkrämen, dyker upp här inom kort!

recension ansiktsrengöring

Kommentera

