betyg 5

”Lugn, men ändå sportig”

Recension av Burberry Sport for Men Edt

recension herrparfym

I toppnoten känner jag den fräscha citrusdoften blandat med en lite tyngre vetedoft. Jag måste säga att blandningen är oslagbar och skapar en lugn men ändå sportig känsla. Mellannoten är en lite lättare och kryddigare doft, man får en känsla av sommar och hav, samtidigt som jag börjar tänka på tennisspel och golf. Parfymen är verkligen en riktigt härlig blandning av sommar och aktivitet, samtidigt som en känsla av lyx sprider sig i sinnet.

I basnoten känner man en lite tyngre, lugnare doft av trä. Känslan av kvalitet och lyx sitter kvar hela dagen och man känner sig fräsch även till kvällen. Parfymen ger jag utan tvekan en stark 5a och jag rekommenderar parfymen till varma sommardagar och kvällar. Om man duschar och ska ut på kvällen bör man spraya på sig parfymen ungefär en timme innan man ska gå för att den härliga mjuka doften ska hinna etablera sig.  /TestPilot Andreas, 19 år

bäst i test

Kommentera

