betyg 3

Doftpanelen sammanträder

Recension av L’eau Par Kenzo for men

recension herrparfym

L’eau Par Kenzo for men sommarfräsch eller ej – det är frågan som har sysselsatt vår doftpanel denna gång.

”Låt mig genast erkänna att jag har en fäbless för tunga herrparfymer, tänk dig en väl insutten (och väl inrökt) Chesterfieldfåtölj på någon gammal brittisk herrklubb så vet du vad jag menar. Kenzos vattenparfym är dess raka motsats. Och jag älskar den. Kanske beror det på att den evighetslånga vintern nu äntligen släppt sitt grepp, för det här är doften av sommar. Jag vet inte, men just nu känns det som att jag vill ha den till följeslagare varje dag. Hoppas det blir en lång sommar.”

Jesper, 36, tv-journalist.

”Lätt, frisk, fräsch och lite diskret doft. Passar perfekt en dag på jobbet. Betyg 3.”

Jan. 63, promoter.

”Till en början en riktigt fräsch citrusdoft. Detta går över till en något mer starkare, kanske lite stickande doft där citrusinslaget inte känns. Lite synd eftersom jag gillar citrus. Luktar bäst på kvällen efter att ha suttit på under dagen. Då är den mild och behaglig.”

Daniel, 24, gruppträningsinstruktör.

Kommentera

