betyg 3

En varm skrubb för ansiktet

Recension av Gillette Series Thermal Scrub

Vi behöver nog inte gå in på varumärket Gillette då alla män och antagligen de flesta kvinnor redan vet vad Gillette är för något. Gillette har alltid förknippats med rakning och kommer förmodligen göra det ett antal år framåt. Produktsortimentet har i flera år sett likadant ut med bl.a. rakhyvlar, rakblad, rakskum och aftershave men de senaste åren har Gillette satsat hårt på deras ”Skincare family” och nu har man utökat det befintliga sortimentet med ytterligare några produkter.  Jag fick pröva två av dessa utökade produkter (Thermal Scrub samt Intense Cooling Balm). Först ut är skrubben.

Gillette Series Thermal Scrub som den heter är en skrubb man använder innan rakningen. Skrubben har två huvudområden som jag förstod det, dels skall det ta bort smuts och döda hudceller från skinnet samt att det skall mjuka upp skäggstråna inför rakningen. Thermal scrub är utvecklad så att när ingredienserna kommer i kontakt med vatten så kommer skrubben att värma upp huden därav namnet Thermal Scrub.  Gillette försöker efterlikna effekten utav ett besök hos en barberare där en varm handuk appliceras innan rakning för att värma upp huden och göra den mjukare huruvida de lyckas fullt ut kommer jag ta upp i denna recension.

recension av scrubkräm

Thermal Scrub är inte lik någon annan skrubb som jag ar prövat tidigare. För det första är konsistensen hos skrubben mycket mer vätskeliknande och lös, den är ljusblå och sist men inte minst – den värmer huden vilket är riktigt coolt och annorlunda känsla än den tråkiga känslan av traditionell skrubb. Jag gillar att spara skägg så för att produkten skall verka någorlunda så måste jag ha ganska mycket av skrubben på en gång, detta är tråkigt då man inte behöver applicera lika stora mängder vid användning av traditionella skrubbar. Thermal scrub fungerar ungefär till hälften av dess uppsatta mål, visst den hettar upp och gör huden lite mjukare men inte så pass att rakningen går smidigare, när det handlar om att ta bort döda hudceller så antar jag att det gör det eftersom min hud känns delvis renare.  Jag kommer nog inte fortsätta med denna skrubb efter testperioden utan går nog tillbaka till min gamla skrubb eller rakolja. Priset på en 100 ml förpackning kostar ca 99 kr vilket är rimligt för en skrubb. Produkten kommer i en plasttub med lock vilken inte direkt är jättefin.

Läs om mitt nästa test i Gillette Series inom kort!  /TestPilot Ratul, 26 år

Kommentera

