betyg 4

Dryg, lyxig & manlig

Recension av Philip B Nordic Wood One Step Hair & Body Shampoo

Helt ärligt kan jag faktiskt säga att jag inte har märkt någon skillnad på mitt hår, eller min kropp heller för den delen, efter en månad med Philip B Nordic Wood One Step Hair & Body Shampoo. Detta trots att priset kan erkännas vara en aning dyrt för 355 ml schampo. Men, och det är ett väldigt viktigt men, jag är ändå djupt förälskad i Philip Bs schampo som doftar av ”nordiskt skogsklimat och arktiska vatten”. Trots detta skulle jag inte ta med mig Philip B till gymmet eller använda det varje dag, såvida jag inte blir mångmiljonär inom kort. Med tanke på priset föredrar jag American Crew eller Sachajuan till exempel som vardagsschampo men när det är dags för de riktigt lyxiga stunderna, då åker Philip B fram!

Medan de flesta schampon bara innehåller en liten bråkdel parfym för att få lite doft så innehåller Philip Bs schampo hela sex procent botaniska extrakt och det märks. Första gången jag provade det här schampot tog jag en väldigt liten klick (vilket räcker gott och väl) i näven och masserade in i håret och hela duschen förvandlades nästan till en tallskog. Med tanke på den enorma drygheten i det här schampot så kan man gott unna sig att använda det väldigt ofta men i min värld passar det bäst en eller två dagar per vecka när man gör ”helkroppsservice”. Min rekommendation är lång dusch med Philip B Nordic Wood One Step Hair & Body Shampoo till håret och kroppen, trimmning/rensning/avlägsning av oönskad hårväxt, ansiktsscrub, rakning, lermask från Zirh, nagelklippning och eventuellt lite fotfilande och annat pyssel. Som lyxprodukt passar Philip B Nordic Wood One Step Hair & Body Shampoo som handen i handsken. Den manliga doften av barrskog gör dessutom att man inte behöver skämmas för schampot inför inskränkta vänner som anser att riktiga män väger över 90 kilo och luktar diesel och har man en kvinna i huset är chansen förmodligen större nu att hon låter bli schampot än om det hade doftat lika starkt men av syrener och viol.

/Testpilot Andreas B 25 år

recension av hårvård

Efter att ha använt Philip B Nordic Wood One Step Hair & Body Shampoo i mer eller mindre en månads tid har det inte gått mer än så här mycket.

Kommentera

