Bruno Banani

Doftpanelen testar Bruno Banani

Recension av Bruno Banani Magic Man

herrparfym

”Om man ska beskriva Bruno Bananis doft så skulle jag säga ”klassisk after shave med en frisk och ungdomlig twist”. Toppnoten är pigg och fruktig och får en fin karaktär tack vare ginen medan basnoten är betydligt mörkare och trots sin lätthet så sitter doften i länge. Ett extra plus för det låga priset!”
Andreas, 24, frilansjournalist

” Cool förpackning!
 Visst – den luktar friskt, fräscht och uppfriskande
Dock ingen EdT som jag fastnar för.
Betyg: 2+ ”
Jan, 63, promoter

”Seductive, Sophisticated, Mystic” – Det är Bruno Bananis slagord för den här parfymen som riktar sig mot självsäkra maskulina män. Bruno har i alla fall glimten i ögat (eller?) för tyvärr är parfymen är riktad mot fel marknad. För jag känner mig varken mer maskulin eller mer ”Magic” i den här, det är snarare lite Clementinglögg över det hela. Märk väl att jag faktiskt tycker den här parfymen doftar riktigt angenämt, det är bara det att den inte är så sexig som den försöker utge sig för att vara. Vill man känna sig mer självsäker så rekommenderar jag hellre Boss Selection som har en doft som påminner om Magic Man. Fast den är mer Man.”
Aron, 30, programmerare. 

herrparfym recension
”Inte för alla, hävdas det i reklamen, men jag tycker raka motsatsen. Doften är välkomponerad, sexigt och sportigt och passar säkert de flesta, vilket den enorma försäljningssuccén redan vittnar om. Möjligen är den överkomliga prislappen en del av framgångsreceptet. Själv tycker jag dock doften klingar av oroväckande snabbt. Och för oss som letar efter något udda känns Magic Man helt enkelt lite för alldaglig.”
Jesper 36, tv-journalist

Kommentera

