parfymer

En ny doftfavorit

Recension av Paul Smith Man Edt

Grrrr…. Så lät betyget från min hustru när hon kände doften från Paul Smith Man första gången. Det är ett mycket bra betyg: att kvinnan i mitt liv börjar morra förföriskt när hon känner doften.

Den är i min smak mogen och passande för en kavaj och lite väldressat sammanhang. Doften utvecklas fint under kvällen och behåller lite ”James Bond”-känsla ända till man kommer hem. Samtidigt är den inte någon ”gammal doft” som min farsa använde, utan känns ändå fräsch. Troligen en ny favorit. /TestPilot Tomas, präst

2 replies »

  1. Jag håller med Thomas om att det är en väldigt ”mogen” doft. Mina 18 år kanske inte ger mig rätt att säga det, men jag tycker att vem som helst som anser sig vara vuxen kan använda en sån här doft, men däremot tycker jag inte att det känns som en ”vardagsdoft”, utan som Thomas säger, den passar bättre för ”uppklädda” sammanhang.

    Den är mörk och kryddig, och jag hade kallat den en klockren höst/vinterdoft.

  2. Hej Thomas!

    Spännande inlägg. Är nämligen inne på att köpa just denna parfym. Är dock 23 år, tycker du att doften är aningen för mogen för mig eller funkar det bra?

    Dessutom vad betalade du för parfymen?

    MVH

Kommentera

