parfymer

Doftpanelen tycker till

Recension av Replay Your Fragrance & Paul Smith Man

herrparfym

Replay Your Fragrance

Den här doften tycker jag om, fräsch sportig och mild. Sticker inte ut speciellt mycket men luktar ändå gott. Lite träig i början för att sedan sadla om mot den dominerande toppnoten som består av mandarin, murgöna och kardemumma, och där mandarinen är den mest framträdande och som ger den dess fräscha sting. Men tyvärr håller inte doften i många timmar så där brister det lite för Replay. Men sett över hela är denna parym fräsch, ungdomlig o väldigt somrig. Perfekt för en fika på stan en solig dag, eller efter träningspasset, men ingenting mer.
Hadi, 25.

Jag gillar sådana här dofter som är lite mer mustiga. Parfymen beskrivs som lekfull. Jag kan bara hålla med. Ena stunden känner jag blandningen av mandarin och kardemumma och i nästa stund den mer träiga basnoten. Effekten blir att jag sitter och sniffar på mina handleder lite då och då vilket kan se lite suspekt ut.
Daniel, 23.

Det här är en riktigt trevlig doft som påminner om.. ja, den påminner om mycket. Jag skulle kunna räkna upp säkert tio dofter som doftar så här! Men så är det med många industriparfymer – det här är absolut inte innovativt, men däremot doftar den riktigt gott! Mycket melon och mandarin i toppnoten, lite kiwi och sen måste det ju finnas nånting som drar åt citrus – i detta fall blir det mandarin. Efter det följer lite sandelträ som dock inte får ta över, samt ceder. Balanserat – ingen ingrediens är speciellt dominant. Doftar riktigt gott och fräscht. Passar bra efter gymmet på nästan vilken kille som helst. Men om du vill dofta karl – välj nåt annat. Det här är fräscht, modernt, mjukt, sinnligt. Gillar, men det säger inget om mig.
Cristofer, 33.

Replay gör i mina ögon häftiga jeans som sticker ut. Deras senaste herrdoft sticker också ut, men på ett helt annat. Tanken med parfym är att den ska finnas där och bara kunna anas. Det är något som Replay lyckats med den här gången. Oavsett om man som jag har ett dussin parfymer i sin arsenal så fyller den här parfymen en funktion för en, de dagar då man vill dofta gott men ändå vara diskret.
Andreas, 24.

herrparfym

Paul Smith Man

Jag får köpbegär bara av namnet så jag vet inte om jag kan ge en objektiv bedömning. Kläder, skor, väskor för iPhones och datorer och parfym. Jag vill ha allt! Jag älskar kryddigare dofter och Paul Smith Man är ett perfekt exempel på en sådan parfym. Den känns manlig och är en riktig head(nose?)-turner.
Daniel, 23.

En stark maskulin doft vars ingredienser skapar en identitet/doft som sticker ut i mängden. Sofistikerad och elegant, helt i Paul Smith´s anda. Ekonomisk – ett par droppar varar länge. Fyra av fem plus!
Jan, 63.

Skämmes Paul Smith”, var min första tanke när jag stänkte på mig några droppar av deras senaste parfym. Det doftade nämligen precis som min absoluta favoritparfym, Armani Code – vilket inte är ett dåligt omdöme. Efter ett tag på kroppen blev det istället som en blandning av Armani Code och Dior Homme (min andra favoritparfym). Jag har  inte lyckats luska ut vad det doftar men gott är det!
Andreas, 24.

Kommentera

