parfymer

”Look good, smell good, kiss good”

Två doftrecensioner – Paul Smith Man & Replay Man Your Frangrance

herrparfym

Paul Smith, Man

”Look good, smell good, kiss good”. Ja, jag kan inte låta bli att citera karaktären ur Mad Men, Donald Draper, när han ger sina bästa raggningsknep. Och nog är doften viktig i sammanhanget. Nu ska jag motvilligt erkänna att jag har svårt att objektivt bedöma Paul Smiths Eau de Toilette. Efter att ha fått flera anmärkningar ifrån det motsatta könet om hur gott jag luktar har jag burit den här parfymen med stigande självförtroende. Doften är djupt egensinnig och definitivt metrosexuell och möjligen lite baktung i en violnot som efter hand verkar ta över hela showen. Men hej, den funkar för mig! /TestPilot Jesper, 36 år

replay your fragrance

Replay Man Your Frangrance

Jag tycker nästan att Groomingredaktionen gjorde Replays Eau de Toilette en björntjänst när de skickade den för bedömning tillsammans med Pauls Smiths dito. När den senare är kaxig och personlig är den tidigare nästan lite försynt ungdomlig. Jag uppskattar luftigheten och livligheten i doften, men tycker i sammanhanget att den saknar personlighet. En droppe vatten ska tydligen återaktivera doften. En doft för regniga somrar.  /TestPilot Jesper, 36 år

Kommentera

